Publicaciones (401) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2024

  1. 'More physical education': Critical analysis of the predominant biomedical discourse in press reports

    Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 54, pp. 541-547

  2. Can Pedagogical Models Promote Students’ Basic Psychological Needs in Physical Education? A Systematic Review and Meta-Analysis

    Quest

  3. Construction and Assessment of the Physical Activity and Physical Education Importance for Parents Scale

    Perceptual and Motor Skills

  4. El modelo pedagógico de educación física relacionado con la salud: Una revisión sistemática siguiendo las directrices PRISMA

    Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 51, pp. 129-135

  5. Highly-structured cooperative learning versus individual learning in times of COVID-19 distance learning

    European Journal of Teacher Education, Vol. 47, Núm. 1, pp. 104-119

  6. In-contest body acceleration profiles for the judo male and female weight divisions

    Frontiers in Sports and Active Living, Vol. 6

  7. La invención de juegos como modelo pedagógico

    Tándem: Didáctica de la educación física, Núm. 83, pp. 4-6

  8. La invención de los juegos de manera cooperativa con material autoconstruido

    Tándem: Didáctica de la educación física, Núm. 83, pp. 7-13

  9. Los juegos tradicionales: herramienta de inclusión en la formación de futuros docentes de Educación Física

    Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 54, pp. 561-567

  10. Pedagogical Models, Physical Activity and Intention to be Physically Active: A Systematic Review

    Quest, Vol. 76, Núm. 1, pp. 39-53

  11. Percepción del alumnado sobre los docentes respecto a Creación de un Ambiente Propicio para el Aprendizaje: datos preliminares

    Aula abierta, Vol. 53, Núm. 1, pp. 25-36

  12. Recreos activos con material autoconstruido: una mirada desde la perspectiva parental y docente

    Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 54, pp. 735-745

  13. What If I Were the Exile? Linking Past and Present for Democratic History Teaching with Pre-Service Educators

    Education Sciences, Vol. 14, Núm. 2

  14. What do we know about pedagogical models in physical education so far? An umbrella review

    Physical Education and Sport Pedagogy, Vol. 29, Núm. 2, pp. 190-205